תוכן פרסומי

הנערה שהפכה לשותפה בחברה הדיגיטל המצליחה במגזר החרדי- מירב יהב חושפת את הכלים הסודיים שנתנו לה תעוזה להגיע לאן שהגיעה

מירב יהב מ"770 דיגיטל" בכתבה מעוררת השראה על מלחמת הישרדות, התמדה, הצלחה ומה שביניהם, תשתף אותנו בכלים קריטים לכל מי שרוצה להצליח
מ-0 ל-300 קמ"ש ולבנות חברה יציבה שמגלגלת מיליונים בשנה.

 

שום דבר לא רומז על מסכת החיים המטלטלת שמאחורי המותג 'מירב יהב' – הג'ינג'ית המגניבה, הכריזמטית וחיית הדיגיטל המובילה במגזר החרדי, מייסדת ומנהלת הקריאייטיב במשרד 770 דיגיטל. הרוגע והחיוך הכובש שלה מסתירים באומנות רבה עבר סוער ורב תהפוכות .

"בגיל 19 קמתי ועזבתי את הסמינר"

מירב נולדה וגדלה בבירת בלגיה "ההורים שלי עודדו אותי להתנסות בעצמי, לבוא במגע עם אנשים ולהציע להם סחורה בלי להתבייש – בשוק של יום ראשון… והייתי כולה בת 6… בכתבה הזו חשוב לי לא רק לספר לכם את הסיפור שלי, אלא גם את הכלים שהביאו אותי לכאן שאני היום!"- מציינת מירב "מבחינתי הכלי הראשון שקיבלתי להצלחה בעסקים והוא  דווקא להורים: אל תפחדו לאתגר את הילדים שלכם! היכולות והכלים שהם יפתחו בעקבות ההתמודדות- ילוו אותם פשוט לכל החיים! ככה לקחתי איתי פעם אחת את בובות הפרווה שלי ומכרתי כמה מהם, בבית הספר מכרתי תכשיטים… זה לימד אותי להעז ולא לחשוב מה אחרים יגידו עלי. אני חושבת שהחוויה הזו נתנה לי ביטחון וכלים לכל החיים עד היום, ואני חייבת את זה להורים שלי".

 

 בגיל 9 המשפחה עשתה עליה לישראל מטעמי ציונות וחזרה בתשובה, ועברה מבית של 3 קומות לדירה של 3 חדרים בצפון ת"א, ההסתגלות בארץ לחברה, שפה, סביבת מגורים חדשים היו ללא ספק מאתגרים ביותר.

ההורים, שעזבו את העסקים בבלגיה, החלו לעבוד כשכירים במשכורת צנועה – האבא בתעשייה אווירית והאם כמטפלת, ונתנו לילדיהם את כל מה שהיה אפשרי. מירב מציינת שהמצב הכלכלי לא היה עניין במשפחה שכן הם היו מלאי התרגשות על כך שהם זכו לעלות לארץ הקודש וחיו את חייהם בצניעות!

בגיל 14 ההורים שלי חלו ולא יכלו לחזור לעבודה סדירה "בחופשים עבדתי כבייבי סיטר, כמוכרת בחנויות בבני ברק והייתי מדריכה בקייטנות כדי שיהיה לי דמי כיס לכל השנה לקנות לי דברים שרציתי.

הכלי השני מבחינתי שקבלתי הוא: ללמוד להתמודד להתנהל מול תקציב ולכלכל אותו נכון, וכבר מגיל צעיר למדתי על בשרי את "תורת המחסור" (שיעור ראשון במבוא לכלכלה למי שמכיר)."

 

"המורות לא ידעו איך לאכול אותי"

"בכללי, הייתי תמיד שונה משאר הבנות בכיתה מצד אחד הייתי תלמידה מצטיינת ממוצע הבגרויות שלי היה 98 אבל הרבה בנות ריכלו עלי, היה לי ראש כל כך פתוח שגם המורות לא ידעו איך לאכול אותי, הייתה לי חשיבה עצמאית ונועזת מידי לטעמן, אבל זה באותו זמן בלי שידעתי אפילו ההתמודדויות מול החברה חישלו אותי פיתחתי את הכלי השלישי שלי: "היכולת ללכת נגד הזרם בלי לחשוב מה אומרים עליך!"- בחיים העיסקיים גיליתי כמה הוא שימושי, דווקא כשכל השוק נע לכיוון מסוים תהיה אתה שונה, תעיז אחרת, זה מה שיבדל אותך, זה מה שיגרום לך לבלוט וגם יביא לתוצאות מפתיעות. הפרסומות שלנו בדרך כלל נועזות ושונות למשל הפרסומת של המשרד זה צילום של בעלי ושלי מחזיקים שלטים באמצע כיכר בשבת, מאה שערים, ר' עקיבא כשאנחנו מחזיקים שלטים- זה עשה כזה רעש! הרבה אנשים שואלים אותי האם זה פוטושופ? – זה לא! זה לחלוטין אמיתי וזה הכלי ברביעי: תהיי אוטנטי עם עצמך עד הסוף" כן, זה תמיד משתלם.

" בגיל 19 לא היה מי שישלם לי על לימודי סמינר, ולא רציתי להיות תלויה בטובות של בני משפחה לכן עזבתי את הלימודים כי גם ככה לא ראיתי את עצמי כמורה"

"אולי אתם צריכים מוכרת?"

מירב לא בזבזה זמן ויצאה מיד "לחפש עבודה", וכנערה מלאת אמביציה ובטחון עצמי זה לא היה קשה במיוחד… היא פשוט נסעה לרחוב חרדי ועברה חנות אחר חנות להציע את עצמה… בסניף "רמי לי" מנהלת החנות זיהתה את הפוטנציאל ובמקום קיבלה אותה למשרת מוכרת בסניף הרשת לבגדי הריון במגזר החרדי.

לא חלף חודש והמוכרת הצעירה התגלתה כאשת שיווק מלידה… המכירות זינקו, הלקוחות זרמו והקולקציות התחסלו… ומירב קודמה למנהלת משמרת, ואז למנהלת סניף ולבסוף כמכשירת מנהלות ראשית בחברה … ואל תשכחו שהמנהלת הדגולה והמצליחה הזו היא צעירונת בת 22…

לראשונה היו למירב משכורות מסודרות שנכנסו לחשבונה מדי חודש ואפשר לה לעשות רישיון ללמוד לתואר במנהל עסקים ועוד…

העבודה במכירות מילאה את מירב בסיפוק של עשיה, לצד ריקנות גדולה בנשמה… והובילה אותה להתנדב למשך שנה ב"מדרשת פנימיות" ברמת אביב – מדרשה לבעלות תשובה מתחזקות בהנהלה חב"דית.

הכלי הרביעי מבחינתי זה לקפוץ למים ולהתנסות—השקעתי זמן, אנרגיות מכל הלב, וקיבלתי ניסיון בדברים חדשים, הזדמנות לפתח קשרים ולדבר עם תורמים פוטנציאלים שהיו אילי הון שאף אחד לא העז לפנות אליהם- אני כן העזתי והצלחתי במקומות שאחרים נכשלו!

וכמו ב"רמי לי", גם ב"פנימיות" הבינו שיש בבחורה הזו משהו יוצא דופן… ומיהרו לגייס אותה כעובדת מן המניין למשרת מנהלת לוגיסטית ופיתוח משאבים, ומירב עזבה את רמי לי לטובת הפעילות במדרשה ששאבה את כל כולה. במשכורת מכובדת ובגיל 23 כבר הייתה עם רכב משלה כשכל כולה משקיעה בפיתוח,

היא הקימה את "אגודת הידידים של מדרשת פנימיות"- רשת ענפה של תורמים ותורמות, ולא זנחה את רוח הנתינה וההתנדבות שפיעמה בתוכה, היא הגדילה ראש ולקחה על עצמה מגוון תפקידים ומשימות לרווחת הבנות, פינוקן ודאגה מקסימלית.

 

הפסידה מסיבה והרוויחה חתונה…

באותה שנה ביום העצמאות כשלא סופקה לבנות ארוחת ערב, הטלפון הראשון שהן הרימו זה למירב…

זה קרה 10 דקות בדיוק אחרי שהחלה מסיבת עצמאות משפחתית וחגיגית בבית אחותה ברחובות, ומירב לא חשבה פעמיים לפני שחזרה לרכב אחרי שיצאה ממנו דקות ספורות קודם לכן… ועשתה פרסה לרמת אביב לארגן ארוחה לבנות ולהיות שם בשבילן.

כשלא היה מענה משליח האוכל, היא נסעה באופן אישי למטבח של הישיבה הסמוכה שהייתה לבחורים חוזרים בתשובה משם היה מגיע האוכל כל יום,  אך לא היה מענה. אחד הבחורים שעברו שם בדיוק היה "שי יהב" הייטקיסט ויועץ אבטחת מידע כשרוני חוזר בתשובה , והוא מיהר למטבח הפנימיה לנסות להושיט יד…

זו היתה הפגישה הראשונה של מירב ושי, שליבם החם ומידת החסד והנתינה חיברו ביניהם מאז ולנצח.

אחרי בירורים משני הכיוונים הם נפגשו ועד מהרה חגגו אירוסין וחתונה…

מאז שגור על לשונה של מירב המשפט שהפך למנטרה לחיים שהוא הכלי החמישי:

"כשעושים דברים טובים אף פעם לא מפסידים!" (ובמקרה שלנו…יצא גם מזל טוב ☺).

המשרה של מירב, שהחלה כמנהלת לוגיסטית, התפתחה לסמנכ"ל שיווק ופיתוח משאבים, במהלך 12 שנה מירב פיתחה מערך ההתרמה של הפנימיה וגויסו על ידה יותר מ-10 מליון שקלים!

תוך כדי זה היא הקימה קרן הכנסת כלה שעזרה למאות כלות נזקקות, בית תבשיל  ומיזמי חסד שונים לטובת בנות המוסד.

 

מקידום המדרשה לקידום קריירה חדשה בדיגיטל

מירב סחפה לעשיה הברוכה במדרשה גם את בעלה שי, שהקים חברה להקמת אתרים, היא ביקשה ממנו לקדם את המדרשה בדיגיטל ולגייס תורמים דרך הרשת.

שי, נרתם למשימה, למד את הנושא והחל לקדם התרמה ועזרה למדרשה דרך קידום ממומן.

 

"מטבע היותנו חרדים החלו לפנות אלינו יותר ויותר חרדים שנעשה להם קידום, שאלנו את עצמנו 'איך מזהים מי חרדי בדיגיטל??'
אז חקרנו את הנישה וראינו שיש נהירה מטורפת של חרדים לכיוון הדיגיטל וזה קרה הרבה לפני עידן הקורונה! וזה הכלי התשיעי שאני רוצה לדבר עליו: זיהוי הזדמנויות!"

עם קידום המדרשה וצבירת ההתמחות בדיגיטל החלו שי ומירב לקבל פניות מעמותות נוספות ועסקים שונים שהתעניינו בשיטת השיווק החדשנית של המדרשה, ובקשו שירות דומה גם עבורם…

במקביל, הלקוחות של שי בבניית האתרים רצו גם הם קידום לאתרים שלהם, ושי הבין מיד שאין טעם בהשקעה באתר אם לא מזרימים לו במקביל תנועה של גולשים וקונים…אחרת זה כמו 'חנות במדבר'

וכך, צעד אחר צעד, הפכה החברה לבניית אתרים שנקראה כבר בשם "770 marketing" לחברה לקידום לקוחות בדיגיטל ייעודי למגזר החרדי, שי גייס צוות עובדים מוכשר והמשרד הראשון הוקם בבני ברק בצמוד למשרד הפרסום "אפיקים" שעבד בשיתוף פעולה עם 770 דיגיטל והפנה אליהם את הלקוחות הגדולים של המשרד.

תחום הדיגיטל במגזר הדתי והחרדי היה באותם ימים ממש בחיתוליו, איש לא האמין שיום יבוא ולמעלה מ-65% מהציבור החרדי יהיה מחובר לרשת (ע"פ מחקר אסקריא 2021). 

אמרנו "איש לא"? אז זהו שזה לא מדויק… כי היו שני אנשים שכן חזו את המגמה ההולכת ומתפתחת וקוראים להם שי ומירב יהב.

למדנו עוד ועוד ופיתחנו שיטות שונות למגנט חרדים דרך הדיגיטל , במקביל, גילו את הפוטנציאל משרדי פרסום חרדים נוספים והחלו לפרסם את לקוחות הדיגיטל שלהם דרך המשרד של שי.

"הפרסום פשוט ריתק אותי- הבנתי שזה הייעוד שלי, החלטתי ללכת ללמוד פרסום לעומק במכללת סיעור מוחות- בית הספר הגבוהה לפרסום, קניתי קורסים דיגיטלים עם שיטות שיווק ממנטורים מכל העולם- וזה מבחינתי הכלי העשיריאף פעם אל תפסיקו ללמוד! ידע לא רק שווה כוח, כסף, ולהיות המוביל בתחום שלכם !!"

זה היה השלב בו נקראה מירב אל הדגל, ואחרי 12 שנה של עבודה במדרשה מירב הפכה לשותפה רשמית ומנהלת קריאייטיב במשרד 770 מרקטינג ששינה את שמו ל"770 דיגיטל".

 

וירוס מדבק של לקוחות מרוצים…

לאט ובהתמדה החל המשרד הצעיר לפלס את דרכו להצלחה. לקוח הביא לקוח, שי, מירב והצוות עמלו ימים ולילות לבנות לכל לקוח אסטרטגיה מהודקת ומדוייקת לפרסום דיגיטלי ש"מדבר חרדית" ומביא לידים, עסקאות ולקוחות לעסקים המפרסמים.

זה לא קרה ברגע אחד… הקמפיינים הראשונים של המשרד אכן הביאו הרבה לידים ללקוחות, אבל אלו היו "לידים קרים" שלא תמיד התפתחו לעסקאות שנסגרו…

וכמו שאתם כבר יודעים, כשמירב ושי מחליטים לכבוש פסגה כלשהיא הם יגיעו אליה, ותהא הדרך אשר תהא… 

הם השקיעו ופיתחו מכונות שיווק מדהימות שמעבירות את הלקוח הפוטנציאלי תהליך חימום אפקטיבי עד לרכישה – כך מתקבלים לידים חמים ובשלים לרכישה וההשקעה בפרסום בדיגיטל הופכת לרווחית ומשתלמת עם לידים במחירים מעולים שמשאירים את המפרסם עם רווחים שהולכים עם גדלים עם החשיפה ומשך הזמן של הקמפיין.

הכל היה נראה ורוד ומבטיח והמשרד הצעיר החל לצמוח, עוד ועוד פיקסלים חרדים הלכו ונצבעו ומאגר הלקוחות גדל

ואז הכל התהפך.

משבר הקורונה פרץ אל חיינו בעוצמה רבה והביא עימו גל של ביטולים ומשיכת שיקים מבעלי עסקים מבוהלים שנותרו עם חנויות ריקות ומלאי סחורות ללא דורש כשאין באופק צפי כלשהוא לסיום המשבר…

במקביל לקריסת העסקים קרסו גם נותני השירותים הנלווים לעסקים וביניהם משרדי פרסום שנאלצו להקפיא פעילות ולפטר עובדים כדי לשרוד את השגרה החדשה.

הטלטלה הורגשה גם ב"770 דיגיטל" שמצאו את עצמם קוטעים את העבודה בשיאה ומנסים לחשוב איך ממשיכים מכאן…

אבל ההחלטה הייתה ללכת נגד הזרם !!

בעוד אתרי החדשות וערוצי התקשורת החרדית נצבו גם הם בפני שוקת שבורה, עם שפל חסר תקדים של מפרסמים וצורך נואש להתקיים, והציעו למפרסמים ולמשרדים דילים במחירים מטורפים ומוזלים מאוד… ה"משוגעים" היחידים שמיהרו לקפוץ על הרכבת ולרכוש שטחי פרסום דיגיטליים דווקא במשבר הקורונה היו— אנחנו….
וזה הכלי ה11: כשכולם מוכרים תיקנה הרבה ובזול!!!"

שוב עמד להם הכישרון העסקי ויכולת ניתוח וצפיית השוק- הם הבינו שבו בזמן שהקורונה מכנסת את האנשים הביתה, הם נוהרים בהמוניהם אל הדיגיטל – כמקום המפלט הבטוח היחידי שנשאר, ועשו את החשבון שבו בזמן שיש שפל מפרסמים בדיגיטל, קורה תהליך הפוך בדיוק בתנועה ואחוזי החשיפה והצפייה של קהל היעד לכלי התקשורת והמדיה, ולכן מי שיפרסם דווקא עכשיו יזכה בשוק כמעט נקי ממתחרים מול קהל לקוחות פוטנציאלים אדיר שנמצא בדיוק שם…

וכך בעוד העסקים עסוקים בללקק פצעים ולקבל פיצויים, ב770- דיגיטל שוב החלה תנופת עשיה- הם הציפו את הרשת בפרסומים של לקוחות ושל המשרד עצמו,  והתוצאות לא איחרו להגיע- זינוק בהכנסות של המפרסמים שבלטו מאוד בשטח הריק… וגם גל פניות אדיר ל-770 דיגיטל בבקשה להצטרף להצלחה ולנצל את המומנטום…

וכך, דווקא מתוך הכאוס וחוסר הבהירות נעשתה הפריצה הגדולה של המשרד.

וכל השאר כמו שאומרים- היסטוריה…

כיום מונה צוות המשרד מעל 10 אנשי צוות תותחים בתחומם ועל לקוחותיו נמנים חברות גדולות לצד עסקים קטנים, וותיקים וחדשים, יזמים ורשתות- וכל אחד מהם מקבל את היחס האישי שלו כבן יחיד, ואת 200% ההשקעה והמענה. צוות החברה מבקר ופוקח עין בכל עת לוודא את איכות הלידים ואפקטיביות הקמפיין ועורך שינויים ואופטימיזציות תוך כדי תנועה כדי למקסם את הרווחים ולא לבזבז שום ליד.

מאחורי המשרד עומדים אלפי קמפיינים שמגלגלים מאות אלפי לידים ומכניסים ללקוחות עשרות מליוני שקלים בשנה, וכל העת מצטרפים לקוחות חדשים ומרוצים שנהנים מליווי אישי לאורך כל הדרך הכולל ייעוץ, הדרכה פרטנית בניית וובינרים, קורסים, תמחור חכם, משפך שיווקי ורשימת תפוצה, מועדוני לקוחות מניבים, סרטוני מכירה ממגנטים ועוד כלים עוצמתיים שמקפיצים את העסק בכמה רמות קדימה, הרבה מעבר לקמפיינים עצמם. 

ולא במקרה בחרו בפייזר ישראל את 770 דיגיטל כמובילי הקמפיינים הבלעדיים של החברה בציבור החרדי, וכך גם בטעמן, רשתות כמו: 'את',  זויה, ביאנקו נרו ועוד…
ערוץ ניצוצות, יצרניות הפאות המובילות, והמנטורים הגדולים, בתי ספר, בתי עסק שחיפשו ומצאו את הדרך האפקטיבית לפתח אסטרטגיה דיגיטלית נכונה ולהזרים אליהם את הקהל החרדי בדיגיטל ולהפוך לאוטוריטות ומותגים נחשקים וצומחים.

בחלומי אני רואה…

אצלנו במשרד אנחנו לא רק מביאים לידים, אלא גם מחממים אותם, ונותנים ליווי וכלים מדוייקים ללקוח שלנו שיידע איך לטפל בהם ולמכור להם- ואת זה שום משרד אחר לא עושה!!!

כששואלים את מירב למה היא מחזיקה אנשי צוות במשרד רק למטרה זו היא צוחקת ועונה: "יש לזה 2 סיבות עיקריות – 1. כשלקוח שולח לי הודעה שב"ה הקמפיין עובד תותח והוא מאושר אני מרגישה טוב, בשביל זה אני קמה בבקר, אני מרגישה שכמו שכל חסיד חב"ד רוצה שיהיה לו בית חב"ד – אז לעזור ליהודים להתפרנס זו השליחות האישית שלי! 2. וזה הכלי ה-12: כשלקוח מרוצה הוא לא יעזוב אותך אף פעם, ואני אוהבת לקוחות לשנים קדימה!"

את החלום שלה היא מתקשה לבחור… כאישה יזמית בנשמה שלא מפסיקה לפתח ולחשוב על רעיונות חדשים ופורצי דרך קשה לה לשים את האצבע על חלום אחד אז בחרנו שתיים מובילים:

  1. לתת צ'אנס לכל עסק עם מוצר/שירות איכותי להגשים את הפוטנציאל שלו. כי כל עסק יכול להצליח אם יש לו ליווי נכון ואת ההבנה שאי אפשר לעשות הכל לבד, והיעזרות באנשי מקצוע היא השקעה רווחית שמחזירה את עצמה עם עודפים רבים … 
  2. לשבור את המיתוס הנפוץ בעולם העסקים והחברות לגבי ערוצי השיווק למגזר החרדי, ולהעלות את המודעות לצמיחה האדירה של הדיגיטל מול הפרינט הישן שהולך ומצטמצם בהתמדה, ולהבין שפרינט ודיגיטל אלו עולמות שונים לחלוטין ומי שעושה פרינט טוב לא בהכרח יידע לעשות גם דיגיטל טוב, וכן להיפך, יש צורך בהתמחות ספציפית ובפיקסלים של הקהל החרדי באינטרנט.

 

7 העקרונות להצלחה עסקית ע"פ מירב יהב:

  1. לא לפחד ללכת נגד הזרם ובעד ההגיון והלב שלך – גם אם נראה ש"כולם" נוקטים בצעד מסוים או בוחרים דרך אחת, אל תפחדו להיות שונים ולבחור מסלול מקורי משלכם כדי להצליח יותר, כמובן בתנאי שאתם רואים היתכנות למהלך שלכם.
  2. תעוזה היא שם המשחק- מי שלא מנסה לא מצליח ומי שלא מעז לא מנסה… אומרים שההגדרה של "אומץ" היא: רק על הצעד הראשון צריך להתגבר, וזה נכון לכל תחום בחיים ובולט מאוד גם בשיווק ומכירות, אחרי שפרצתם את המחסום של עצמכם ועשיתם את הצעד הראשון – עליתם על המסלול להצלחה ולצמיחה.
  3. להיות הכי טוב זה הכי טוב – אל תתפשרו על פחות מ100% השקעה ושביעות רצון של הלקוחות שלכם, ככל שתהיו טובים יותר תרוויחו טוב יותר ותקבלו עוד ועוד לקוחות טובים.
  4. אל תפחדו להשקיע יותר – כן, גם אם זה נראה לא רווחי במבט ראשון, והרבה מעבר
    להתחייבויות ולמה שנד שמיכם. כי כשאתם נותנים ומפרגנים מעל ומעבר ההצלחה גם היא מעל ומעבר, הלקוחות המרוצים בוחרים בכם שוב ושוב וגם מביאים חברים…
  5. תנו יותר מהמתחרים שלכם- זו הדרך שלכם לשמור על בידול ועדיפות שלכם על פניהם, ערכו סקר שוק פעם בתקופה כדי לוודא מה קורה בשוק התחרים שלכם ודאגו תמיד שיהיה לכם יתרון מובהק להציע.
  6. האמינו בעצמכם ובדרך שלכם – אל תפקפקו לרגע בהיותכם האנשים המתאימים ביותר למקצוע או לשירות שלכם, והדרך המושלמת שבה בחרתם לעבוד, ככל שתחזקו בתוככם את הביטחון בעסק ובמוצר כך בהתאם יגדל הביטחון של הלקוחות שלכם בכם והם יבחרו בכם ללא חשש.

 

 

מצאו את האנשים שמאמינים בכם- בנימה אישית, מירב אסירת תודה להוריה שלמרות הדרך רצופת העליות והמורדות שעברו יחדיו, תמיד ידעו להעניק לה את הביטחון והאמונה שיש בכוחה להצליח וצפוי לה עתיד מזהיר, דחפו ותמכו והיו הגב החזק שהעמיד אותה על מסלול ההמראה שלה. אנשים שמאמינים בך שומרים עליך גבוה גם כשאתה מרגיש בדאון ומחזיקים אותך להמשיך בדרך ולהוכיח להם שהם צודקים באימון שנתנו בך…

 

גם אתם רוצים להזניק את העסק באמצעות הדיגיטל החרדי? מזמינה אתכם לפגישת אסרטגיה בשווי 1,800 ש"ח במתנה

מבצעים מדליקים

טיפים איך לשווק לחרדים בדיגיטל.