תוכן פרסומי

3 הסיבות שגורמות ל-51% מעובדי ההוראה לעזוב את המקצוע תוך שלוש שנים

מחקרים מוכיחים כי 51% מעובדי ההוראה עוזבים את המקצוע במהלך שלושת השנים הראשונות לעבודתם. זהו נתון עגום המעיד על בעיה שכיחה ומטרידה מאוד.

 

הסיבה העיקרית לכך נובעת מהעובדה שעשרות אלפי מורים בישראל שואפים לקידום. הם חולמים לתרום מניסיונם ולהשפיע על הרבה יותר צוותים וילדים, אולם המציאות טופחת על פניהם: במערכת החינוך אין באמת לאן להתקדם, ולכן רבים מהם נפלטים מהמערכת ומחפשים עיסוק בתחומים אחרים.


ישבנו לשיחה מרתקת עם הגב' אתי סיני – מנהלת שותפה במרכז "על פי דרכו" להכשרת מנתחי התנהגות ברוח היהדות לגברים מהציבור החרדי. היא מנתה בפנינו את שלושת הסיבות המרכזיות הגורמות למורים לעזוב את המקצוע ולוותר על מה שהיה החלום שלהם. הגב' סיני שטחה בפנינו את האפשרות להתקדמות שמאוד תואמת את חלומם. ראינו בדרך שהיא הציעה, מקום של שליחות אמיתית עם השפעה נרחבת 

סיבה מס' 1: אין סוף שעות!
מספר השעות הרב שמורה מגלה שנאלץ לעבוד, מותירות אותו עם תסכול הולך ומתגבר. הוא חש שאינו יכול למלא את שליחותו נאמנה. המטלות הרבות אותן נאלץ לבצע בנוסף לשעות עבודתו,  על חשבון זמנו הפרטי בהכנת שיעורי בית, משימות ודפי עבודה, בדיקת מבחנים, שיחות טלפון, פגישות עם הורים, ועוד… גוזלות ממנו זמני איכות אחרים של חייו כמו משפחה חברים העשרה וכו'…
מציאות שכיחה זו של המורים יוצרת שחיקה הולכת ומתמשכת הגורמת לו לעזוב את מערכת החינוך.  

 

סיבה מס' 2: אין לאן להתקדם במערכת החינוך
מורים ומלמדים בתלמודי תורה וכן מטפלים ועובדים סוציאליים אינם רואים אופק להתקדמות מקצועית. הם יכולים לעבוד שנים רבות באותו מקום ובאותה משרה ללא שום שינוי, המצב הסטטי הזה גורם להם תסכול רב וחוסר מוטיבציה.

מערכת החינוך משאירה את המורים במעמד קבוע, כאשר אופציית הקידום היחידה במערכת היא סגן מנהל ומנהל – מקצועות שדורשים כישורים אדמיניסטרטיביים רבים, השונים באופן ניכר ממקצועות החינוך.

 

מרכז "על פי דרכו" מציע נתיב מאוד מעניין ואטרקטיבי של התקדמות למורים ומלמדים.  מנתחי התנהגות עובדים – כמנחי צוותים ואנשי מקצוע, תוך הבאה לידי ביטוי של הניסיון העשיר שרכשו, כדי לעזור לא לכתה שלהם בלבד אלא לעשרות כיתות נוספות. 

מנתח התנהגות משדרג את מעמדו באופן ניכר בצוות ההוראה.

הכלים שמנתח התנהגות רוכש בלימודיו ב"על פי דרכו" מקדמים את כל דרך

הסתכלותו במערכת החינוך ולא רק שם, אלא גם בביתו ובסביבתו הקרובה.

המקצוע מאפשר למנתח ההתנהגות להנחיל מורשת חינוכית פורצת דרך תוך מעוף ויצירתיות.

 

מנתח התנהגות תורם לאיכות חייהם ולרווחתם של מורים, תלמידים רבים ובסופו של דבר גם  לאיכות חייהם ולרווחתם של הוריהם ומשפחותיהם.

 

התקדם למקצוע שלך ליום המחר - מנתח התנהגות! לקבלת סילבוס מלא ופרטים נוספים מלא את פרטיך ונחזור אליך!

סיבה מס' 3: שכר נמוך, שחיקה גבוהה

 

זה לא סוד שמקצוע ההוראה נחשב למקצוע שאינו מתגמל כראוי ביחס להשקעה שהוא דורש. שכר המורים נקבע על ידי המדינה ומשרד החינוך והוא מוגבל לסכום מסוים שאפשר להגיע אליו…עבודתם הקשה והחשובה של המורים לא זוכה להערכה ולתגמול הולם. זו מערכת מקובעת וכל שינוי בה כרוך בבירוקרטיה מסובכת שלוקחת שנים.

האבסורד הגדול הוא, שאין שום הבדל בשכר בין מורים מעולים למורים שאינם משקיעים כלל בתפקיד או לא מוכשרים אליו. רק הוותק והתואר קובע ולא נלקח בחשבון שום פרמטר אחר.

לעומת זאת, בעבודה כמנתח התנהגות, המערכת המשוועת לאנשי מקצוע מעולים, מתגמלת אותם בהתאם ותנאי השכר רק משתפרים עם הזמן!
במערכת החינוך הציבורית מנתח התנהגות נתפס כמטפל ומיוחדות לו שעות לכל העבודה מסביב כמו: פגישות עם הורים, צוותים, ראיונות וכו', כך שמנתח התנהגות יכול לעבוד בהיקף משרה יותר גבוה ובעצם לא לעבוד כלל בבית!!

כמנתח התנהגות ניתן להשתכר באופן מכובד מאוד בשוק הפרטי, בו השכר הממוצע לשעת עבודה עומד על כ-350 ₪.

 

עבודה כמנתח התנהגות היא המענה האולטימטיבי לכל שלושת הסיבות המרכזיות הגורמות למורים ומטפלים לפרוש מהמקצוע.

 

לימודי ניתוח התנהגות מתאימים לכל מורה או מטפל בעל תואר ראשון או תעודת הוראה שמרגיש שחיקה בעבודתו ומעוניין להתקדם ולתרום מהניסיון והידע שלו, למלא את השליחות שלו וגם להרוויח יותר!

מורות חרדיות רבות עשו הסבה לניתוח התנהגות במסגרת הסמינרים המובילים בריכוזים החרדיים בארץ  הןנותנות מענה מצוין במסגרות חרדיות לבנות. הביקוש עולה כל הזמן. 

במוסדות הלימוד לבנים ישנו ביקוש אדיר למנתחי התנהגות מקצועיים. ההיצע הקיים נמוך מאוד ולא מספק!

לראשונה: גברים בציבור החרדי יכולים ללמוד ניתוח התנהגות יישומי באווירה תורנית ולקבל הכשרה מקצועית הכוללת גם עבודה מעשית בשטח בליווי מנתח התנהגות מנוסה, ולצאת לדרך עם ארגז כלים לעבודה כמנתחי התנהגות מבוקשים ומעולים שמחוללים שינויים .

מרכז "על פי דרכו" מציע תוכנית לימודי תעודה היברידיים לניתוח התנהגות יישומי ברוח היהדות המיועדת לאנשי חינוך, טיפול והוראה חרדים/ דתיים, לתוכנית אישור ABAI בינלאומי בתוקף והיא מוכרת על ידי המנהל הפדגוגי של האגף לחינוך מיוחד.

המרכז בהנהלת הר' בן פרהט – מרצה ידוע מנתח התנהגות כבר 25 שנה והגב' אתי סיני – מנהלת התוכנית ורכזת הלימודים לציבור החרדי של מכללת לוינסקי וינגייט, העוסקת בניתוח התנהגות בתפקידים מחוזיים וארציים במערכת החינוך

התוכנית דו שנתית והיא כוללת לימודים מקיפים בהנחיית צוות המרצים הטובים בתחומם – כולם מנתחי התנהגות מוסמכים בעלי ניסיון עשיר ומקצועי. שנת הלימודים השניה היא בשילוב עבודה מעשית בליווי מנתח התנהגות מקצועי. במהלך הלימודים נבנה תיק עבודות מרשים שמעניק לכל תלמיד את מירב הסיכויים להשתלב מיד בסיום הלימודים בעבודה עם אחוז השמה גבוה מאוד במערכת החינוך החרדית והדתית.

בוגרי התוכנית מקבלים תעודה רשמית מטעם מכללת לוינסקי-וינגייט, התעודה מוכרת על ידי כל מערכות החינוך בארץ  והבוגרים יכולים להתקבל לכל מקום עבודה בתקני משרד החינוך וב"אופק חדש". בנוסף הם כמובן יכולים להשתלב בעבודה במרכזי יום, במסגרות חינוך מיוחד, במחלקות נפשיות בבתי חולים ואף לפתוח קליניקות פרטיות לסיוע למשפחות.

90% מהבוגרים של מרכז "על פי דרכו" כבר עובדים כיום במוסדות החינוך ותלמודי התורה ברחבי הארץ ונהנים מעבודה מבוקשת, מתגמלת ומלאת סיפוק והגשמה. הנהלת המרכז משתדלת לסייע לבוגרים בהשמה.

 

תנאי קבלה לתוכנית:

תעודת הוראה ו/או תואר ראשון במקצועות חינוך או עבודה סוציאלית + ראיון קבלה.

(ניתן להתקבל גם במהלך לימודי תעודה אם עד לסיום הלימודים התלמיד יקבל את תעודת ההוראה/התואר).

 

מחזור הלימודים לגברים נפתח בקרוב! אל תפספס את ההזדמנות שלך להתקדם למקצוע שלך ליום המחר!

התקדם למקצוע שלך ליום המחר - מנתח התנהגות! לקבלת סילבוס מלא ופרטים נוספים מלא את פרטיך ונחזור אליך!

מבצעים מדליקים

טיפים איך לשווק לחרדים בדיגיטל.